Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Firma:

Kagedeko.dk
Selskabsform: Personlig ejet
CVR: 30940334
Etableringsår: 2007

Adresse:

Århusvej 14
8670 Låsby

E-mail: info@kagedeko.dk

Telefon: +45 7199 3108

 

1. Bestilling

Varer skal bestilles via https://www.kagedeko.dk. I særlige tilfælde kan bestilling foretages per telefon eller e-mail (f.eks. faste erhvervskunder med konto).

Aftaler kan udelukkende indgås på Dansk.

Du skal være fyldt 18 år for at handle på https://www.kagedeko.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

 

2. Betaling

Betaling kan ske online på https://www.kagedeko.dk med Dankort, Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, e-Dankort eller Diners Club med mindre andet er aftalt. Der opkræves intet kortgebyr. Afhentes varen kan denne betales kontant senest ved afhentningen.

Privatkunder kan desuden vælge ViaBill Faktura med op til 24 måneders kredit. 

Vi hæver først beløbet, når varerne afsendes, og der kan aldrig hæves et større beløb, end godkendt ved købet.

Erhvervskunder
For erhvervskunder gælder at der kan betales via kort som nævnt ovenfor og desuden betaling via bank og Offentlige kunder elektronisk fakturering (EAN). Bemærk at ved forudbetaling via bank, registreres betalingen typisk efter 1-2 bankdage, og ordrebehandlingen og dermed leveringstid gælder i dette tilfælde først fra dette tidspunkt.

 

3. Levering

Prisen for at få varen leveret afhænger af vægten og volumen på bestillingen. Under punktet Levering/Fragt på https://www.kagedeko.dk kan de aktuelle fragtpriser til enhver tid findes. Alle pakker leveres som hovedregel med Post Danmark med mindre kunden selv afhenter.

Leveringstiden er normalt 2-4 hverdage, til du får den med posten. Den forventede leveringstid vil være angivet i E-mail med ordrebekræftelse samt når du vælger "indkøbskurv". Den oplyste leveringstid er i antal hverdage excl. lørdag og er en forventet og dermed ikke en garanteret tid med mindre andet aftales.

Har du brug for at en vare leveres med kort frist eller til et bestemt tidspunkt anbefaler vi altid at du kontakter os på E-mail eller telefon og får leveringstidspunkt bekræftet. Angives der i forbindelse med en ordre, en dato for hvornår varen skal benyttes længere fremme i tiden vil vi typisk producere og afsende ordren 1-2 uger før denne dato.

Levering anses for værende sket når kunden har fået varen udleveret. Varen er udleveret når kunden fysisk har denne i sin varetægt, er Flex leveret, eller er afleveret i kundens postkasse.

Bemærk at vi forventer Post Norden levere dag-til-dag men at op til 5-7% af alle forsendelser via Post Norden statistisk set bliver forsinket og dermed kan forlænge leveringstiden.

 

4. Fortrydelsesret

Når du som forbruger handler på https://www.kagedeko.dk har du 14 dages fortrydelsesret.

Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag hvor du har fået leveret din bestilling. Ved del-leverancer fra den dag du får den sidste vare leveret.

Du skal inden 14 dage fra levering give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives skriftlig per E-Mail eller brev. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse (nederst i dette dokument).

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Dette gælder også returfragt som Post Norden opkræver ved ikke afhentede pakker.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Derfor anbefaler vi at varen returneres på forsvarlig vis, f.eks. på samme vis som du modtog den. Når du sender varer retur til os, skal de sendes til:

Kagedeko.dk
Århusvej 14
8670 Låsby
Danmark

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Varer der ikke kan sælges som ny har som udgangspunkt ingen eller meget lav værdi idet vi ikke forhandler brugte varer.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Pakker sendt pr. efterkrav modtages ikke.

Undtagelser
Undtaget fra fortrydelsesretten er:

Varer som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, herunder produkter påtrykt kundens billeder.

Fødevarer.

Du mister endvidere din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.

Fortrydelsesretten gælder ikke når der handles direkte med Kagedeko.dk på vores fysiske adresse, på messer mv.

For julegaver købt i perioden 1. December til 23. December er fortrydelsesretten forlænget til den 15. i den efterfølgende januar måned. Varen kan byttes eller pengene fåes retur hvis varen overholder de almindelige regler for fortrydelsesretten.

Erhvervskunder
For Erhvervskunder (business to business) gælder fortrydelsesretten ikke. Dog tager vi gerne varer retur efter forudgående aftale, og på vilkår der aftales individuelt.

 

5. Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på https://www.kagedeko.dk har du som forbruger selvfølgelig 24 måneders reklamationsret fra den dag varen er leveret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd samt at evt. garantimærker er ubrudte.

Der skal reklameres inden rimelig tid efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der i reklamationsret perioden reklameres inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Hvis varen er gået i stykker under transporten, bør du straks ved modtagelsen rette henvendelse til den instans, som har stået for leverancen (f.eks. Post Norden).

Vi refunderer rimelige dokumenterede fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Vi anbefaler du kontakter os inden returnering, da vi kan fremsende returpakkelabel således du ikke skal lave udlæg for returfragt.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til os på vores adresse. Du finder vores adresse på https://www.kagedeko.dk under ”kontakt”. Kopi af købedokumentation (faktura) skal altid medsendes. Hvis købet ikke kan dokumenteres, afregnes reparationen efter gældende takster. Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Vi vil meget gerne at du skriver en E-mail til os forud for returneringen da det letter vores behandling og minimerer tiden for reklamationen. Her kan vi endvidere hjælpe med til at sikre at det er en fejl ved produktet, og ikke fejl ved betjening. Men det er ikke et krav.

Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller andet.

Såfremt en vare indsendes til garantireparation, hvor der ikke kan konstateres nogen fejl, vil De blive debiteret et undersøgelsesgebyr.

Erhvervskunder
For erhvervskunder (business to business) gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode.


6. Ansvar

Produkter hvor kunden levere eget materiale har Kagedeko.dk intet ansvar, for kundens manglende hjemmel til reproduktion, mangfoldiggørelse eller udgivelse af skrift, tegninger, mønstre, illustrationer, tekster, varemærker eller andre forretningskendetegn der kan være underkastet tredjemands rettigheder. Pådrager Kagedeko.dk sig ansvar overfor tredjemand i anledning af kundens manglende hjemmel til udnyttelse af tredjemands tilkommende rettigheder, holder kunden Kagedeko.dk skadesløs for et sådant ansvar.

7. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os. Se kontakt information på https://www.kagedeko.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby. Telefon 41715000. E-Mail: kfst@kfst.dk. Hjemmeside: www.forbrug.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@kagedeko.dk.

8. Forbehold

Der tages forbehold for force majeure, tryk-/tastefejl samt for udsolgte/udgåede varer.

Alle priser er inkl. 25% moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

Kagedeko.dk kan ikke holdes ansvarlig for evt. ikke fyldestgørende manual eller evt. uoverensstemmelse mellem manualer, emballage, produktblad mv. medmindre andet følger af dansk rets almindelige regler.

I disse betingelser betragtes erhvervskunder som private virksomheder, offentlige institutioner, foreninger, fonde og selvejende institutioner.

 

 

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

- Til: Kagedeko.dk, Århusvej 14, 8670 Låsby, Danmark. E-mail: info@kagedeko.dk

 

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer:

 

_____________________________________________

 

Ordrenr. / Fakturanr (*): ____________

 

- Bestilt den (*)/modtaget den (*):  ________________

 

- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

______________________________________

- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

______________________________________

 

Dato: ____________

 

(*) Det ikke relevante udstreges

 

 

Vilkår opdateret pr. 21.03.2016. Version: 2016.1

 

Kagedeko.dk er godkendt af fødevarestyrelsen
Betalingsmetoder
Kagedeko.dk . Århusvej 14 . 8670  Låsby . T: +45 7199 3108 . E: info@kagedeko.dk . CVR: 30940334